Forside %gt; Vis nyhed

Vis nyhed

28. november 2014

Den 1. december bliver det offentlige Danmark mere digitalt.

Det betyder, at du som borger på flere og flere områder skal betjene dig selv på nettet, når du har et ærinde med det offentlige. Det gælder også i din kontakt med Statsforvaltningen. Med tredje bølge i den offentlige digitaliseringsstrategi bliver der nu obligatorisk digital selvbetjening på følgende områder:

  • Separation og skilsmisse
  • Bidrag (børnebidrag, ægtefællebidrag og særlige bidrag)
  • Forældremyndighed, bopæl og samvær
  • Adoption

Digital selvbetjening har åbent hele døgnet, og du kan klare dine ærinder med det offentlige, hvor og hvornår du ønsker det.

Digital selvbetjening betyder, at du som udgangspunkt skal bruge Statsforvaltningens digitale blanketter, hvor du logger på og underskriver med dit NemID. Det kan du både gøre her fra Statsforvaltningens hjemmeside eller via borger.dk.

Hvis du er blevet fritaget fra Digital Post i det offentlige, må du gerne bruge en af Statsforvaltingens papirblanketter og sende den med almindelig post til Statsforvaltningen. Du finder papirblanketterne både her på hjemmesiden og på borger.dk.

Har du brug for hjælp til at benytte de digitale løsninger, er du velkommen til at ringe til Statsforvaltningens INFO-center. Du kan også møde op i en af vores ni afdelinger eller kontakte din lokale borgerservice.

Statsforvaltningens INFO-center 72 56 70 00

Se adresser på Statsforvaltningens afdelinger

Tilbage til nyhedsoversigten
Til toppen af siden
Senest opdateret 23. jun 2017
Kontakt os
 
Forside
Nyheder |Om Statsforvaltningen
Publikationer |FAQ |Presse
Job |Kontakt redaktionen |English