Forside %gt; Kontakt os %gt; Skriv til Statsforvaltningen

Skriv til Statsforvaltningen

Sagsbehandler_mand

Digital Post

Du kan sende post til Statsforvaltningen via din digitale postkasse. Når du sender post via din digitale postkasse, er dine mails krypteret og signeret. Du kan tilgå din digitale postkasse både fra www.e-boks.dk og www.borger.dk ved at logge ind med NemID.

Statsforvaltningen sender også Digital Post til din e-Boks, medmindre du er fritaget fra Digital Post i det offentlige.

Læs mere under Digital Post og e-Boks

E-mail

Hvis du ikke har mulighed for at sende Digital Post til Statsforvaltningen, kan du skrive en e-mail til os på post@statsforvaltningen.dk. Vær opmærksom på, at Statsforvaltningen ikke svarer på almindelige e-mails, men sender Digital Post til din e-Boks. Dette gør vi af sikkerhedsmæssige årsager.

OBS! - EU-opholdssager: Hvis du skriver en e-mail til os om opholdstilladelse for EU-borgere eller familiesammenføring for EU-borgere, skal du skrive til adressen: euophold@statsforvaltningen.dk.

Breve

Fysiske breve skal sendes til Statsforvaltningens postadresse:

Statsforvaltningen
Storetorv 10
6200 Aabenraa

Herfra journaliseres posten og fordeles til Statsforvaltningens ni afdelinger rundt om i landet.

Husk! Statsforvaltningen modtager posten digitalt. Det vil sige, at almindelige papirbreve scannes ind og sendes videre til os som e-mails. Derfor er det vigtigt, at du kun sender originale dokumenter til os i KOPI.  

Filformater

Statsforvaltningen modtager filer i gængse formater som pdf, doc, docx, odt, jpg og bmp. Undgå venligst at sende filer til os i et format, hvor særlige programmer er nødvendige for at åbne filerne. Hvis du sender filer i andre formater, end de nævnte, kan det forsinke behandlingen af din sag, og du kan blive bedt om at sende materialet igen.
Statsforvaltningen åbner ikke dokumenter, som er sendt via en link til en cloud baseret løsning. Dokumenter skal sendes vedhæftet en mail eller via eboks.dk.

Hvornår skal du skrive til Statsforvaltningen?

Du skal skrive til os:

  • Hvis du har en aktuel sag i Statsforvaltningen og ønsker at give os yderligere oplysninger til den videre sagsbehandling
  • Hvis Statsforvaltningen har bedt dig om at sende materiale, udfylde blanketter eller skemaer
  • Når du vil søge om eksempelvis skilsmisse, forældremyndighed, samvær, værgemål, EU-ophold mm. I disse tilfælde skal du benytte vores ansøgningsskemaer og blanketter
  • Hvis du på anden vis ønsker, at Statsforvaltningen opretter et sagsforløb vedrørende dig og dine forhold
     

Husk altid at oplyse dit telefonnummer, når du skriver til Statsforvaltningen. Så er det nemmere for os at kontakte dig, hvis vi har brug for flere informationer for at kunne hjælpe dig. Hvis du har et generelt spørgsmål, er det bedst, at du ringer til os på telefonnummer: 72 56 70 00.

Til toppen af siden
Senest opdateret 16. jan 2017
Kontakt os
 
Forside
Nyheder |Om Statsforvaltningen
Publikationer |FAQ |Presse
Job |Kontakt redaktionen |English