Undgå ventetid

Statsforvaltningen får i gennemsnit 1500 opkald om dagen. På visse tidspunkter i løbet af dagen og ugen er der rigtig mange, der ringer til os. Derfor kan du komme til at opleve ventetid, selvom vi har mange medarbejdere ved telefonerne.

For at hjælpe dig har vi lavet en oversigt, hvor du kan se, hvordan opkaldene fordelte sig i sidste uge.  Det samme mønster gør sig typisk gældende fra uge til uge, og ud fra oversigten kan du se, hvornår det er bedst at ringe til os.

Det er ikke kun antallet af opkald, der afgør den aktuelle ventetid, ligesom dit nummer i telefonkøen ikke er afgørende for, hvor mange minutter du venter. Det afhænger også af, hvor lang tid de enkelte samtaler tager, og hvor mange medarbejdere der sidder ved telefonerne.

Men hvis du ringer på et af de tidspunkter, der er markeret med gul eller grøn, vil du dog komme hurtigere igennem end på de tidspunkter i løbet af ugen, hvor vi får allerflest opkald (markeret med rødt).

Du har også mulighed for at bestille en opringning på en hverdag mellem kl. 08-15, torsdage dog mellem kl. 12-15. 
Bestil en opringning

Skemaet viser, hvor mange opkald vi modtog i uge 25 og hvornår opkaldene fandt sted.

  Grøn
   Færre end 200 opkald i timen 
     Gul
 200-300 opkald i timen
     Rød
Flere end 300 opkald i timen

 

Mandag 

Tirsdag 

 Onsdag

Torsdag

Fredag 

08-09

 Grøn

196

tlf_luk

tlf_luk

tlf_luk

tlf_luk

09-10

Gul

244

Gul

286

 

Rød

303

tlf_luk

Gul

284

10-11

Gul

222

Gul

216

Gul

215

tlf_luk

Gul

219

11-12 

Gul

204

Gul

211

Grøn

185

tlf_luk

Grøn

197

12-13 

Gul

206

 

Gul

206

Grøn

172

Rød

408

Grøn

159

13-14

Grøn

181

Grøn

170

Grøn

161

Gul

240

Grøn

161

14-15

Grøn

156

Grøn

163

Grøn

146

Gul

202

Grøn

74

193
Til toppen af siden
Senest opdateret 26. jun 2017
Kontakt os
 
Forside
Nyheder |Om Statsforvaltningen
Publikationer |FAQ |Presse
Job |Kontakt redaktionen |English