Forside %gt; Blanketter %gt; Børnebidrag %gt; Ændring af uddannelsesbidrag

Ændring af uddannelsesbidrag

Du har valgt blanketten til ansøgning om ændring af uddannelsesbidrag.

Du skal bruge blanketten:

  • Hvis du vil søge om ændring af et uddannelsesbidrag, der allerede er fastsat eller aftalt, f.eks. hvis du ønsker forhøjelse, nedsættelse eller bortfald af uddannelsesbidraget.

Læs mere om uddannelsesbidrag her.

Gebyr

Hvis du søger om ændring af uddannelsesbidrag, skal du som udgangspunkt betale et gebyr på 2.700 kr. Du skal dog ikke betale gebyr for ændring af uddannelsesbidrag:

  • hvis du søger om bortfald af uddannelsesbidrag, fordi barnet er flyttet til dig, eller
  • hvis du søger om ændring af et aftalt uddannelsesbidrag, og Statsforvaltningen ikke før har behandlet en sag om dette bidrag.

Der skal kun betales ét gebyr, hvis du søger om ændring af bidrag til flere børn mellem de samme parter, og der skal også kun betales ét gebyr, hvis du søger om nedsættelse af bidrag til flere børn i sager mellem forskellige parter.

Du skal indbetale gebyret samtidig med, du søger om ændring. Vi afviser ansøgningen, hvis vi ikke modtager betalingen.  

Blanketter og betaling af gebyr

Du skal udfylde og indsende vores digitale blanket med NemID. Din ansøgning vil som udgangspunkt blive afvist, hvis den ikke er indsendt med NemID, og du ikke er fritaget for Digital Post i det offentlige.

Når du udfylder vores digitale blanketter, som du underskriver og indsender med dit NemtID, henter vi blandt andet dit navn og adresse i CPR-registret. Det betyder, at nogle af felterne i blanketten automatisk bliver udfyldt.

Du kan betale gebyret i forlængelse af, at du udfylder den digitale blanket. Den betalingsmetode er den hurtigste vej til opstart af en sag, og betalingen af gebyret sker samtidig med, at du underskriver og indsender blanketten med dit NemID. Hav derfor dit betalingskort klar, når du udfylder blanketten.

Udfyld og indsend blanketten med NemID eller digital signatur

 

Du kan også betale gebyret via vores betalingsformular her på hjemmesiden. Du bliver i betalingsformularen bedt om at angive CPR-nummer. Husk, det er ansøgers CPR-nummer, som skal angives på betalingen.

Gå til betalingsformularen

Endelig kan du betale gebyret via din bank. Beløbet skal indbetales til vores konto i Danske Bank: Reg.nr.: 0216 - kontonr.: 4069175392. Husk at oplyse ansøgers CPR-nummer ved indbetaling. Ellers kan vi ikke se, hvilken ansøgning gebyret er knyttet til.

Hvis du har en udenlandsk bank og skal indbetale et gebyr til Statsforvaltningen, skal du benytte følgende oplysninger: IBAN: DK24 0216 4069 1753 92. BIC/SWIFT: DABADKKK. Husk at oplyse ansøgers CPR-nummer ved indbetalingen. Ellers kan vi ikke se, hvilken ansøgning gebyret er knyttet til.

Vi gør opmærksom på, at det ikke er muligt at betale gebyret i rater. Statsforvaltningen modtager ikke kontanter eller checks.

 

Hvis du er blevet fritaget for Digital Post i det offentlige, eller er du for eksempel partsrepræsentant, må du gerne udfylde blanketten på skærmen, printe den ud og sende den til Statsforvaltningen med posten.

Udfyld blanket til print 

Til toppen af siden
Senest opdateret 6. jan 2017
Kontakt os

Hent PDF-blanket til print

Din ansøgning vil som udgangspunkt blive afvist, hvis den ikke er indsendt med NemID, og du ikke er fritaget for Digital Post i det offentlige.

 
Forside
Nyheder |Om Statsforvaltningen
Publikationer |FAQ |Presse
Job |English